De ce credeți că suntem pe ultimul loc din U.E la online shopping?
Agenția de sondare Eurostat http://ec.europa.eu/eurostat a făcut un tabel foarte interesant pentru anul precedent 2015 legat de topul țărilor din Uniunea Europeană pentru mediul online de cumpărături.
Nu sunt deloc surprins de aceasta pozitie a României. Haideti sa vedem tabelul pus de cei de la Eurostat.
Tabelul se refera in procente, raportat la fiecare cetatean din Uniunea Europeana. Primele paragrafe se refera individual la procentele de folosire a mediului online si a internetului la nivel de cetatean.
Romania sta destul de bine la capitolul folosirii internetului:
Folosirea internetului la nivel de cetatean
- 56% din populatie a intrat pe internet in ultimele 3 luni
- 62% din populatie a intrat pe internet in ultimele 12 luni
- 32% din populatie nu a intrat niciodata pe internet
Frecventa medie de folosire a internetului la nivel de cetatean
- 37% din romani au folosit internetul aproape zilnic
- 52% din romani au folosit internetul cel putin o data pe saptamana (inclusiv cei 37% care au folosit internetul zilnic)
Procentele Romaniei la capitolul cumparaturi online
Aici suntem de rasul lumii si obtinem 11% din populatie care au facut cumparaturi online in ultimele 12 luni. In conditiile in care vecinii din Bulgaria au o rata de 18%. Suntem la egalitate cu Macedonia la e-commerce.
Deci, daca va intrebati cati romani isi fac cumparaturi online?!
Ati aflat raspunsul trist.
De ce credeti ca suntem asa inapoiati fata de occident? De exemplu U.K are un procent de 81% din populatie care isi fac cumparaturi online.
Am o prietena care sta pe facebook non-stop, si imi cere mereu sa ii fac eu cumparaturi cand vine vorba de produse online . Ea nu are niciun cont la nici un magazin de tip e-commerce.
Am intrebat-o de ce nu isi cumpara singura online?
Raspunsul: ” nu am incredere ca imi ajunge exact ce vreau eu” si a completat cu ” am avut o prietena care si-a comandat niste sandale care aratau frumos in poze si cand i-au ajuns acasa a constatat ca sunt niste sandale ce putea sa le gaseasca la jumatea pretului in bazar”
Altii mi-au zis ca pur si simplu nu au incredere in magazinele online.
Concluzia mea:
Eu consider ca o buna parte din magazinele de tip e-commerce nu face nimic in aceasta privinta. Cu toate ca avem lege ca in termen de 30 de zile avem dreptul de a returna orice produs comandat online si magazinul/website-ul respectiv este obligat sa ne inapoieze banii.
Cred ca retailerii trebuie sa isi faca o strategie de educare a consumatorului/clientului.
Si nu in ultimul rand, faceti un website cat mai usor si intuitiv pentru a ajuta clientul sa finalizeze o comanda.
Actualmente toate website-urile sunt pline de reclame la alte produse inclusiv dupa ce un client isi pune un articol in cosul de cumparaturi este invadat ecranul cu alte produse recomandate.
Macar dupa adaugarea in cos rog magazinele online sa simplifice cat mai mult procedura pana la comanda finalizata.
Degeaba invadati clientii cu newlettere si reclame daca nu reusiti sa le obtineti increderea ca sunteti un magazin de incredere.
Faceti campanii de tipul …% reducere daca este prima data cand cumperi online. Angajati mai multi operatori pentru call center sa informati clientii despre ce au comandat si cereti feedback telefonic. La fiecare comanda ar fi mai bine sa sunati clientul si sa informati tehnic daca este cazul in legatura cu comanda respectiva. Adaugati un mic buton daca vor sa fie sunati dupa plasarea comenzii.
Voi ce credeti ca ar mai fi nevoie sa se schimbe in cazul magazinelor online pentru a capta increderea ? Va astept cu pareri in sectiunea de comment.
Ca de obicei eu va multumesc si inchei prin expresia :
Fiți deschiși la minte! Dar nu foarte deschiși ca s-ar putea sa v-o pierdeți.